Publisert: 19.04.2018
Les mer
Publisert: 11.04.2018
Les mer
Publisert: 06.04.2018
Les mer
Publisert: 01.03.2018
Les mer
Publisert: 01.03.2018
Les mer
Publisert: 04.12.2017
Les mer
Publisert: 31.01.2018
Les mer
Publisert: 08.01.2018
Les mer
Publisert: 27.11.2017
Les mer
Oppfølging av parkering i carporter/ garasjer
Publisert: 20.10.2017
Styret har over lenger tid informert alle beboere om at carport/ garasje skal brukes til parkering av motorkjøretøy, og at beboere skal rydde ut dersom denne brukes til lagring.
Borettslaget har en forpliktelse ihht reguleringsplanen til å ha et visst antall parkeringsplasser på feltet, og carportene er del i av dette regnestykket. Styret har tidligere anmodet beboere som ikke bruker carporten sin, til å låne/ leie den ut slik at borettslaget oppfyller vilkårene. Styret diskuterer til stadighet andre virkemidler for både å bedre den generelle parkeringssituasjonen samt spesifikke og målrettede tiltak.
Fellesnevneren er dessverre at det koster penger, og dette vil måtte tas av fellesutgiftene Opparbeidelse og merking av seks nye utendørs parkeringsplasser i fjor kostet fellesskapet ca. kr. 50.000
Styret vurderer forskjellige alternative virkemidler som kan tas i bruk hvis ikke parkeringssituasjonen bedres.
En løsning som vurderes er utdeling av oblater i forskjellige farger, en til garasje/carport og en annen farge til felles parkering. Det vurderes også gjestekort. Denne løsningen vil være tungvint for beboerne og besøkende, men vil slik styret ser det frigjøre en del felles parkeringsplasser. Private aktører vil da administrere, kontrollere og gebyrlegge ved ulovlig parkering.
Campingvogner og tilhengere regnes ikke som motorkjøretøy, og har derfor i utgangspunktet ikke anledning til å benytte våre parkeringsplasser.
Styret vil som indikert ta rede på at alle carporter brukes etter formålet utover høsten, før vi eventuelt utsetter borettslaget for de kostnadene en kontroll og oblatordning vil påføre oss. Ordensreglene kapittel 5 spesifiserer lovlig bruk av carport.
Bruker du carport / garasje til lagring kan det med andre ord medføre advarsel for mislighold ved brudd på ordensreglene (kapittel 8).
Formålet med å få alle beboere som har carport/garasje å parkere i denne, er at det skal være nok av parkeringsplasser til beboere og gjester på våre felles oppmerkede parkeringsplasser.
Styret jobber med å få til ladning for EL biler og håper å ha dette på plass i løpet av 2018. Vi minner om at det er strengt forbudt å lade biler i carport/garasje anlegget. Haugtussas El-anlegg er ikke dimensjonert for dette.
Styret har registrert at Stavanger Parkering har vist en økende interesse for å utøve kontroller på Haugtussa i det siste. Styret presiserer at parkering inne på feltet, samt foran infoskiltene på nedre parkering ikke er tillatt. På Haugtussa er det parkering forbudt med unntak av på de oppmerkede parkeringsplassene.
Det er tillatt å parkere i Folkeviseveien, såfremt man ikke hindrer framkommeligheten for bussene.
Med vennlig hilsen
Styret i Haugtussa BL
Publisert: 11.10.2017
Les mer
Publisert: 11.10.2017
Les mer
Publisert: 20.09.2017
Les mer
Publisert: 14.09.2017
Les mer
Publisert: 14.09.2017
Les mer
Publisert: 01.09.2017
Les mer
Publisert: 30.08.2017
Les mer
Publisert: 23.08.2017
Les mer
Publisert: 26.06.2017
Front Bygg As har nå flyttet riggområdet til fellesområder rundt øvre tilfluktsrom. Styret beklager ulempen dette måtte medføre for den enkelte beboer. Vi håper og tror at alle beboerne vil være fornøyd når alt arbeidet med utskiftning av vinduer og dører er utført.
Front Bygg har nå startet arbeidet med sone 4 som består av Åroliljastien, Bendikstien og deler av Sylvelinstien 32-85. Etter at sone 4 er ferdig gjenstår kun sone 5 som består av Sylvelinstien 1-31, Gangarstien og Olav Liljekransstien. Arbeidet er planlagt å være ferdig i løpet av desember 2017.
Nå i fellesferien vil det bli redusert bemanning og beboerne vil få beskjed god tid i forveien om eventuelle utskiftninger.
Kontaktperson for Front Bygg på byggeplassen er: Tor Magne Berg, mobil: 959 90 789
Mvh.
Styret i Haugtussa BL
Les mer
Endring av parkering øvre og nedre parkeringsplass
Publisert: 23.06.2017
Styret har besluttet å fjerne fire handikapp parkeringer på øvre –og nedre parkeringsplass.
På øvre parkering er to parkeringsplasser frigjort til vanlig parkering på høyre side når man kjører inn på den nedre delen av parkeringen. To handikapp parkeringer inne ved gjerde mot lekeplassen er beholdt.
På nedre parkering er to parkeringsplasser frigjort til vanlig parkering innerst ved gjerdet mot lekeplass. Det er beholdt en handikapp parkering nærmest vaskeplassen.
Hvis det viser seg i fremtiden at Haugtussa BL har behov for å utvide handikapp parkering igjen, vil styret selvfølgelig tilrettelegge for dette.
For å øke kapasiteten ytterligere på borettslagets felles parkeringsplasser ønsker styret igjen å minne på at garasjer skal benyttes til parkering av motorkjøretøy og ikke til lagringsplass. Vi ber alle beboere som har garasje/carport å parkere kjøretøy i disse slik at det blir mindre press på de felles biloppstillingsplassene på feltet. Styret viser til Ordensregler for Borettslaget Haugtussa som er publisert under Lover & vedtekter.
Styret minner også på om at det ikke er tillatt å parkere biler inne på selve feltet, hverken i tun, på sti eller gressplen.
Ønsker alle beboere en god sommer!
Mvh.
Styret i Haugtussa BL
22/6-17
Publisert: 14.06.2017
/691825587CD5B5CFC125813F004A183E/$File/Søppel..jpg)
Les mer
Publisert: 09.06.2017
Les mer
Publisert: 15.05.2017
Les mer
Publisert: 03.05.2017
Les mer
Publisert: 25.04.2017
Les mer
Publisert: 21.04.2017
Les mer
Publisert: 23.03.2017
Les mer
Publisert: 21.03.2017
Les mer
Publisert: 13.03.2017
Les mer
Publisert: 13.03.2017
Les mer
Publisert: 08.03.2017
Les mer
Publisert: 07.02.2017
Les mer
Publisert: 30.01.2017
Les mer
Publisert: 26.01.2017
Les mer
Publisert: 23.01.2017
Informasjon fra Valgkomiteen.
Les mer
Publisert: 12.01.2017
I november 2016 ble det levert ut HMS-sjekkliste til alle beboerne på Haugtussa. Denne skulle gås igjennom av beboer, krysses ut og leveres til styre i signert stand.
Mange har levert inn, men vi mangler enda mange. Fint om dere som ikke har gått gjennom denne og levert tilbake, tar dere tid til å gjøre dette nå i løpet av januar 2017.
På forhånd takk.
Mvh.
Styret i Haugtussa BL
Les mer
Informasjon til beboerne vedr. plassering av postkasse
Publisert: 12.01.2017
Styret viser til brev fra Posten Norge som ble sendt ut før jul til alle beboerne på feltet.
Etter omfattende befaring og i etterkant forhandlinger med Posten, som i utgangspunktet ønsket mange færre stopp, har styret kommet frem til en løsning for oppheng av postkasser.
Styret har valgt å henge postkassene på allerede eksiterende boder da dette ble det beste og rimeligste alternativet for borettslaget og dets beboere.
Styret har bedt Tjensvoll Service Sentral om å tilrettelegge for oppheng og styret vil så snart dette arbeidet er utført komme med mer informasjon til alle beboerne om videre fremdrift.
Mvh.
Styret i Haugtussa BL
Henting av Juletrær.
Publisert: 04.01.2017
Juletrær hentes inn på nyåret
Noen vil ha treet ut i romjulen, andre holder på tradisjonen om å ha treet pyntet til trettende dag jul.
Stavanger kommune støtter opp om tradisjonene og henter juletrær etter 13. dag jul, fra og med mandag 9. januar.
Juletrærne blir fliset opp og kompostert.
Alle som er tilknyttet nedgravde containere, setter juletreet ved siden av containerne. Trærne hentes der onsdag 11. januar.
Det er beboers eget ansvar at juletreet blir lagt ut innen angitt dato.
NB! Vær obs ved sterk vind og ikke legg det ut for tidlig ved storm.
Mvh.
Styret i Haugtussa BL
Valg av styre til Borettslaget Haugtussa
Publisert: 20.12.2016
Fra Valgkomiteen:
På generalforsamlingen 2017 står to styrekandidater på valg for to år, og to vara på valg for ett år. Valgkomiteen ber om innspill. Kunne du tenke deg dette, eller har forslag til kandidater? Ta kontakt med valgkomiteen på mail: merete.moy@gmail.com
Hilsen oss i valgkomiteen e-post: merete.moy@gmail.com
Publisert: 08.12.2016
En god del har fått innkalling i posten idag. Etter spørsmål legges hele innkallingen ut på denne siden som informasjon. Alle husstander vil motta offisiell innkalling per post:
INNKALLING TIL EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING 2016
Det innkallles til ekstraordinær generalforsamling
Mandag 12.desember 2016 kl 18.00 i øvre bomberom
SAKSLISTE
1.Konstituering
1.1 Valg av møteleder
1.2 Valg av sekretær
1.3 valg av 1 person til å undertegne protokollen sammen med møteleder
1.4 Registrering av frammøtte
1.5 Godkjenning av innkalling og saksliste
2. Søknad om tilbygg i Springarstien 21
3. Forslag til endring av vedtektene til Haugtussa BL
Stemmerett har andelseiere eller personer med fullmakt. Ingen kan ha mer enn en fullmakt
Borettslaget Haugtussa
Monika Beata Hellich
leder
Les mer
Julegrantenning 27.November
Publisert: 18.11.2016
Julegrantenning 27 November.
Tradisjoner må holdes vedlike og det blir julegrantenning i år slik som tidligere år. Vi samles ved nedre bomberom og går i tog igjennom gatene opp til øvre bomberom der vi tenner julegranen.
Møt opp ved nedre bomberom kl.1630.
Det vil bli servert noe godt å drikke og noe julesnacks.
Kanskje nissen tar turen fra Nordpolen til Haugtussa :-)
Vel møtt.
Informasjon vedr. samlokalisering av postkasser på Haugtussa
Publisert: 07.11.2016
De fleste beboerne skal nå ha mottatt ett informasjonsskriv fra Posten om at Haugtussa blir pålagt å samlokalisere postkassene sine.
Styret ser på løsninger i samarbeid med posten. Beboerne trenger foreløpig ikke å foreta seg noe. Informasjon vil bli lagt ut så snart vi har funnet løsninger for den enkelte sti.
Mvh.
Styret i Haugtussa BL
Publisert: 20.10.2016
Ordensreglene er til for å holde ro og orden i borettslaget, og for å sikre et godt bomiljø ved at alle tar hensyn til hverandre.
Ordensreglene gjelder for alle som oppholder seg i borettslaget. Andelseierne er ansvarlig for å etterleve reglene, og for at eventuelle egne husstandsmedlemmer, besøkende og leietakere gjøres kjent med og overholder dem.
Der ble noe kluss med første opplasting, så vi forsøker igjen
Mvh.
Styret i Haugtussa BL
Les mer
Utskiftning av dører og vinduer
Publisert: 04.10.2016
Informasjon vedr. utskiftning av vinduer/dører
Haugtussa BL har inngått avtale med Front Bygg AS vedr. utskiftning av vinduer og dører i borettslaget.
Vi skifter ut vinduer/dører som er eldre enn 5 år til aluminiumsvinduer/dører fra Gilje. Alle som ikke har standard hvite ytterdører med vindu vil også få byttet til disse.
Arbeidet vil starte i løpet av oktober 2016 og er planlagt avsluttet i januar 2018. BATE v/ Kristian Dørum er valgt som prosjektleder.
Borettslaget er delt opp i følgende 5 soner:
· Sone 1: Fra Springarstien 1 til Springarstien 42 og 84
· Sone 2: Fra Springarstien 49 og 86 samt Solfagerstien 1-24
· Sone 3: Hallingstien 1-42
· Sone 4: Åroliljastien 1-21, Bendikstien 1-24 og Sylvelinstien 32-85
· Sone 5: Sylvelinstien 1-30, Gangarstien 1-44 og Olav Liljekransstien 2-14
Beboerne i sone 1 vil motta informasjon fra BATE i løpet av uke 41/42. Vi ber alle beboerne lese nøye gjennom informasjon som blir levert ut slik at Front Bygg AS ikke møter hindringer.
Mvh.
Styret i Haugtussa BL
Publisert: 29.08.2016
Ballspill på Haugtussa
Les mer
Publisert: 19.08.2016
Påminnelse om båndtvang på Haugtussa
Les mer
Publisert: 04.08.2016
Vedlikehold av hager og uteområder som er beboers eget ansvar
Les mer
Publisert: 20.04.2016
Les mer
Publisert: 20.04.2016
Maling Vår/Sommer 2016
Se mer:
Les mer
Publisert: 23.01.2015
Les mer
Publisert: 23.12.2014
Les mer
Bosscontainere - bossansamling
Publisert: 03.12.2014
MINNER OM AT DET IKKE SKAL SETTES BOSS OG ANDRE STØRRE TING PÅ UTSIDEN AV BOSSCONTAINERNE ELLER ANDRE STEDER PÅ HAUGTUSSA'S EIENDOM.
Til dere som ikke har forstått det:
Les plakaten som er kommet opp. Det er INGEN som henter dette bosset, automatisk, Stavanger Kommune tar det IKKE med seg. Ikke forvent eller legg ansvaret for rydding av bosset ditt over på andre. Vi ønsker ikke at Haugtussa skal se ut som en bossplass men det er det tydeligvis delte meninger om siden det stadig vekk ligger eller står noe der. Vi vil følge med og finner vi synderene kan de vente seg en udefinert regning i posten.
TAKK til dere som har forstått det
Brikke til søppelcontainer
Publisert: 09.05.2017
Har du/dere mistet brikken?
Kontakt Stavanger kommune, Servicetorget, tlf: 04005.
/CC3E9596057EA9B2C1257C9A004909D7/$File/9102679.jpg)
Ytre Vedlikehold
Publisert: 20.02.2014
Styret informerer om at det er Tjensvoll servicesentral som skal kontaktes.
Kontaktinfo:
www.servicesenralen.info
Tlf: 51 55 75 42/92 01 73 89
Epost: tjensvoll.servicesentral@getmail.no
Vi vil og melde om at vi har byttet fra Sørvest bygg til Planken bygg.
Rottenytt
Publisert: 13.01.2014
Rotteplager
Kjære boboere!
Vi ønsker med dette å ta tak for å redusere rotteproblemet vårt.
Det gjelder særlig nedre del av feltet, men øvre del har og hatt rotteplager.
Viktig at vi alle hjelper til for å redusere problemet mest mulig.
Det er tatt 122 rotter fra feller i kloakk, og 30 rotter i overflatefeller.
Beboere skal ikke sette fra seg søppel ute. Tips til dere som ikke får gått i søpla med en gang, skaff en dunk/bøtte med lokk og legg søppelet der.
Dere som bygger ut må fjerne materialer og skrot.
Med ønske om et mindre rottefylt år!
PARKERING
Publisert: 25.10.2013
Parkering
Styret oppfordrer dere som har garasje om å parkere der. Det er tidvis problematisk å finne parkeringsplass.
Ha en god helg!
Trafikksikringstiltak
Publisert: 14.06.2013
Styret informerer om at vi fortsatt jobber med trafikksikringstiltak på feltet.
Dette vil enda ta tid dessverre. Vi har som mål å finne gode løsninger!
mvh,
Styret
Grønskefjerning
Publisert: 14.06.2013
Det er nå tid for å fjerne grønske. Dette skal gjøres på tørre flater og skal ikke skylles av etterpå. Dersom flatene er spesielt angrepet, anbefaler vi to behandlinger.
Ta kontakt med din gateansvarlige for å avtale henting av spylekanne og grønskefjerner.
Rotter
Publisert: 06.06.2013
Styret har hatt en gjennomgang med beboer som har hatt rotter i veggen. Etter dette informerer vi om oppdaterte rutiner.
Dersom du/dere får problemer med rotter skal Anticimex kontaktes direkte.
Kontaktperson er Lars-Ove Hansen, tlf: 926 26 995, e-post: lars-ove.hansen@anticimex.no
Vi oppfordrer alle til å holde det ryddig under og rundt husene. Plankestabler og annet rusk og rask kan fungere som rottereir.
All mating av husdyr skal skje innendørs.